CQWW SSB

Good contest! I joined SOSB 10M only and with the sunspots this was a great choice!

Worked 40 zones and more than 150 countries. In total more than 600 qso’s for 1/4 million points. No exact numbers because the N1MM logger was broken 😦

Worked in the High power Assisted section but most of the time used 1/2 power on the PA about 400 Watts. But sometimes needed full power, especially with the last zone 1 (Alaska). Worked a lot of JA’s and W’s for 3 points.

Great weekend thanks for all qso’s.

3 Responses

  1. Goed gedaan, 10m was een goede keuze. Hele goede condities. Heb zone 1 ook gewerkt zonder amp en met mijn breinaald. Weet niet of ik mijn log instuur als SOSB 10m (200Qs) heb op andere banden ook wat QSO’s gemaakt. 600 QSO’s is niet gek….73, Bas

  2. Well done Aart
    Super signalen
    hier ook 40 zones
    maar het koste me wel meer moeite ik had de laatste zone 2 zondag om 12 uur ongeveer gewerkt.
    Ik hoor alles goed maar mij horen ze matig
    de Acom1000 is ook maar QRP
    Als ik op 20m CQ geef komt KH7X retour… maar verder haast niemand. De band is stampvol meerdere lagen QSO over elkaar
    Ook op 28MHz

    Op 20m komt JA KL7 enz S9 door nog steeds
    ook YB VK1 VK3 op 20m nog s9
    Maar ik kan geen deuk in een pakje boter maken hier..
    Dan hoor ik PI4DX en ON4UN met een continue pileup… verschil moet er zijn.

    De Steppir is vergeleken met de dipool toch wel heel erg veel beter sommige signalen zijn op de dipool haast niet neembaar maar op de Steppir ruim s7 zonder ruis… enorm verschil
    Desondanks kost het me nog steeds veel moeite in de pileups.
    Dan is het knap dat Bas die KL7 op 28 ook gewerkt heeft in die enorme EU pile was er haast geen doorkomen aan met beam en PA…

  3. Aart,

    Leuk resultaat. Kwam net terug uit Portugal (herfstvakantie) en had geen zin om mijn keel schor te schreeuwen => ~20 QSOs waaronder KL7 op 10m (2x roepen …). Verder wilde ik TX7M in cw op een paar banden werken. Op 30m en 17m waren ze actief tijdens de contest (en gewerkt dus). Vanochtend was ik te vroeg voor 40m helaas. Hopelijk bij thuiskomst nog even 12 of 15m, maar ja, ‘t is wintertijd dus vroeg donker en dan maar afwachten of de hogere banden nog open zijn. Morgen gaan ze QRT.

Leave a Reply

